Wednesday, December 30, 2009

Effective Microorganisms چیست؟


برگردان پارسی این واژه ها ریزاندامگان کارآ است و آنرا به اختصار EM می نامند.
تکنولوژی ای ام (EM Technology) در سال 1359 هجری خورشیدی برابر با 1980 میلادی توسط پروفسور تروو هیگا (Prof. Dr. Teruo Higa) و پس از ده سال پژوهش در دانشگاه ریوکیوز در اکیناوا کشف شد و به سرعت در سراسر جهان جهت استفاده در کشاورزی پخش گردید. اکنون بیش از 150 کشور جهان از این فرآورده سودمند بهره می برند و 53 کشور نیز EM را تولید می کنند.
هدف پروفسور هیگا از کشف EM ، یافتن جایگزینی برای کودهای شیمیایی در کشاورزی بود. و پس از کسب دست آوردهای چشمگیری در این بخش در سراسر جهان از سودمندیهای آن در بخشهای دیگری مانند: کشاورزی زیستی، دامداری، بهداشت، درمان، پاکسازی سازگار با محیط زیست، مواد آرایشی، بهسازی آب، مدیریت ضایعات، بازیافت و ترمیم محیط زیست نیز استفاده شد.
EM از ترکیب آزاد و طبیعی موجودات ریز ذره بینی درست شده است ودر بردارنده سه خانواده باکتریهای اسید لاکتیک، باکتریهای فتوسنتز و مخمرها هستند، که از هر سه آنها در تولید فرآورده های خوراکی مانند ماست، پنیر، نان و ماالشعیر بکار برده می شود.
اطلاعات بیشتر در وب سایت:


3 comments:

  1. یک سئوال لطفا....آیا ای ام محصولی دارد بر
    علیه آفت های مزارع ؟ و اگر دارد تا چه اندازه
    برای محصولات کشاورزی مضر است ؟

    ReplyDelete
  2. بله، محصولی برای کنترل آفات موجود است. و رویهمرفته بیشترین سودمندی EM تقویت سیستم ایمنی گیاه و محیط است که به کنترل آفات و قارچ ها می انجامد. EM فرآورده های کاملا سازگار با محیط زیست و مفیداست.

    ReplyDelete